Failing to plan is planning to fail….

Het  plan naar optimale voorraad

Merchandise Planning

De optimale inrichting van interne commerciële processen is afhankelijk van de strategie en gekozen positionering. Belangrijke onderwerpen in retail blijven o.a. pre season management, in season management en open to buy beheersing. De wijze van inrichting moet echter passen in de unieke organisatie. Zo vraagt een high fashion keten om een andere sturing en andere parameters dan een high volume discounter. Of denk aan de verschillen tussen een merken organisatie en een private label organisatie.

Bijna alle organisaties hebben hier een uitdaging: waar ligt de balans in verhoging van de complexiteit van de processen en de kwaliteitsverbetering van de beslissingen cq het behouden van handelsgeest binnen de organisatie. En dat vraagt om continu bijstellen: Hoe organiseer je bij internationale verstoringen in de supply chain voor voldoende flexibiliteit? Of hoe ga je om met seizoenscollecties bij het ontwikkelen van een een meer duurzame strategie?

Beate Toonen Management ondersteunt bij invulling van vraagstukken rond het commerciële proces in uw organisatie:

  • Op welke wijze werken verkoop, categorie management, merchandise planning, inkoop en marketing in uw organisatie het beste samen?
  • Welke Pre season werkwijze past het beste bij uw organisatie doelstelling? Welke analyses zijn belangrijk?
  • Op welke KPI’s stuurt u tijdens het In season management? Hoe houdt u het overzicht? Hoe liggen verantwoordelijkheden?
  • Wat is het juiste niveau van open to buy en hoe richt u de inkoopstromen in zodat deze de flexibiliteit geven?
  • Hoe minimaliseren je de footprint terwijl u uw commerciële slagkracht versterkt?

Category Management

De vertaling van de winkelformule naar het assortiment is zeer belangrijk.

Buying Management

De juiste keuzes in de inkoopstrategie en uitvoering zijn essentieel.