Retailprofessional met passie en een persoonlijke aanpak
Beate Toonen heeft meer dan 25 jaar werkervaring als directeur en senior manager bij vooraanstaande, veelal internationale, retailbedrijven. Hierbij was zij in een omnichannel omgeving verantwoordelijk voor zowel Category Management, Buying Management, Concept Development, Product Development, Buying & Merchandise Management als Marketing.
Verandering en groei is de rode draad in haar carrière. Juist dat proces van verandering en groei is, samen met haar passie voor retail en commercie in het algemeen, voor haar een belangrijke driver.
Zij wil graag haar kennis en ervaring gebruiken om andere bedrijven te laten groeien. Afhankelijk van de vraag in de organisatie leidt Beate Toonen verandertrajecten in loondienst van de organisatie of vanuit haar eigen bedrijf. In september 2011 startte zij haar eigen bureau, Beate Toonen Retail dat in 2020 opgevolgd is door Beate Toonen Management.
Beate Toonen Management bouwt samen met u en uw medewerkers aan uw organisatie vanuit de persoonlijk commitment aan People, Planet & Profit.
Beate Toonen werkte als directeur en senior manager oa. voor: Hema, Scapino, GrandVision, Wehkamp, ANWB, Argos (UK), Hunkemöller, Intertoys, de Hoogenbosch Retail Group en V&D. Door haar internationale ervaring in diverse markten, heeft zij expertise opgebouwd in diverse productcategorieën o.a.: damesmode, schoenen, cosmetica, lingerie, mode accessoires, juwelen & horlogerie, sport, home & living, optiek, kantoorartikelen, speelgoed, klein huishoudelijk en DIY.
Hierbij was zij veelal verantwoordelijk voor het gevoerde assortiment en de omzet in het fysieke kanaal en e-commerce.
Beate Toonen werkte voor zowel private label als A-merken. Zij heeft ook brede ervaring opgedaan in het werken en onderhandelen met leveranciers op de lokale markt en in het Verre Oosten.
Commercieel sterk, resultaat gericht en gedreven om een team van mensen te leiden en op te leiden om het beste uit zichzelf te halen.
Daarbij zijn het verandermanagement, groei en verbinding de rode draad.
Haar persoonlijkheid is het best te omschrijven als enthousiast, open, besluitvaardig, analytisch en cijfermatig sterk, communicatieve en creatieve out-of-the-box-denker, strategische denker met een pragmatisch aanpak.
Beate heeft na HBO Distributie Management, Economie gestudeerd aan de UvA met als specialisaties Strategisch Management & Organisatie en Retail Marketing. Recentelijk heeft zij met succes de Nyenrode Commissarissen Cyclus afgerond.